loading...

دیجی پلاس

سامسونگ به وضوح تلاش می کند تا گوشی های میان رده جدید سری A خود - گلکسی A52 و گلکسی A72 - را با کیفیت و متمایز جلوه دهد. Galaxy A52 که به بررسی عمیق آن خواهیم پرداخت، از 26499 INR شروع می‌شود و ا

bs1 بازدید : 125 سه شنبه 15 آذر 1401 زمان : 17:13 نظرات (0)

سامسونگ به وضوح تلاش می کند تا گوشی های میان رده جدید سری A خود - گلکسی A52 و گلکسی A72 - را با کیفیت و متمایز جلوه دهد. Galaxy A52 که به بررسی عمیق آن خواهیم پرداخت، از 26499 INR شروع می‌شود و انتظار زیادی دارد که شامل نمایشگر با نرخ تازه‌سازی بالا، جدیدترین نرم‌افزار، بدنه نرم با رتبه IP و سیستم دوربین همه کاره باشد.

اما آیا این گوشی است که باید بخرید؟ آیا عملکردها می توانند با گزینه هایی مانند OnePlus Nord یا Realme X7 مطابقت داشته باشند؟ ما تلفن را در مراحل خود قرار داده‌ایم و افکار خود را در این بررسی Galaxy A52 خلاصه می‌کنیم. امیدواریم که این همه ابهامات را برطرف کند و به شما کمک کند تصمیم بگیرید که آیا با این قانون مطابقت دارد یا خیر.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی های سامسونگ سری A

جعبه گشایی گلکسی A52 سامسونگ

یک قاب محافظ و یک محافظ صفحه از پیش نصب شده حذفیات آشکاری هستند و شما باید آنها را جداگانه خریداری کنید. در اینجا چیزی است که در جعبه Galaxy A52 دریافت می کنید:

  •     آداپتور شارژ 15 واتی    
  •  کابل USB برای شارژ و انتقال اطلاعات
  •   ابزار و مستندات اجکتور سیم کارت

A52

بررسی Samsung Galaxy A52: طراحی و ساخت

ما به‌عنوان بازبین، هر سال دستگاه‌های متعددی را مرور می‌کنیم و همیشه وقتی با چیزی متمایز مواجه می‌شویم هیجان‌زده می‌شویم - که اغلب اتفاق نمی‌افتد. گلکسی A52 یکی از این گوشی های هیجان انگیز است. حس نرم و ظاهر مینیمالیستی آن چیزهایی هستند که آن را متمایز می کنند.
بدون شیب های شیک، بدون بافت، بدون تگ های خودنمایی، بدون لبه های ناهموار - فقط رنگ های جامد جذاب به طرز عجیبی و ظاهری نرم با احساس خوب در پشت که آرایه دوربین به طور یکپارچه از آن بالا می رود. این طراحی مجدد معقول باید برای همه گروه های سنی جذاب باشد، اما ما فکر می کنیم که در میان جمعیت جوان بسیار داغ خواهد بود.
در جلو، یک صفحه نمایش AMOLED سازگار با HDR با یک بریدگی سوراخ سوراخ دایره‌ای در مرکز قرار دارید. حاشیه های اطراف صفحه نمایش تقریبا یکنواخت هستند. حسگر اثرانگشت اپتیکال که در زیر آن قرار دارد دارای نور روشن‌کننده سفید است و تجربه باز کردن قفل ثابت‌تری نسبت به آنچه در کهکشان‌های میان‌رده قبلی داشتیم، ارائه می‌دهد.
سامسونگ فضا را برای جک صدا و اسلات کارت SD (هیبریدی) باز می کند. و همچنین بلندگوهای استریو وجود دارد.
این بار دارای استاندارد IP67 برای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار است. مواد مورد استفاده برای پوسته بیرونی و قاب جانبی پلی کربنات است و به کنترل وزن کمک می کند. در قسمت جلویی، گوریلا گلس 5 وجود دارد.
به طور خلاصه، گلکسی A52 جذاب به نظر می رسد، در دست گرفتن کاملاً راحت است و بسیار محکم به نظر می رسد.

بررسی Samsung Galaxy A52: نمایشگر

از نظر کیفیت، صفحه نمایش 6.5 اینچی AMOLED به خوبی نمایشگر گلکسی F62 یا گلکسی M51 به نظر می رسد. با این حال، پشتیبانی از نرخ تازه سازی بالا 90 هرتز اضافی وجود دارد. این باعث می شود انیمیشن ها و انتقال OneUI روان تر شوند.
نرخ تازه‌سازی برای اکثر برنامه‌ها روی ۹۰ هرتز قفل شده است، یعنی این نرخ تازه‌سازی تغییر حالت متغیر هوشمندی نیست که سامسونگ با گوشی‌های پیشرفته‌اش ارائه می‌کند. برای عملکرد بهتر در حین بازی، باید به صورت دستی به نرمی حرکت «استاندارد» یا 60 هرتز تغییر می‌کردیم.
دو پروفایل رنگی وجود دارد که فضای sRGB و DCI-P3 را هدف قرار می‌دهند، و مثل همیشه حالت نرم‌تر و دقیق‌تر طبیعی (sRGB) را ترجیح می‌دهیم.
این تلفن دارای گواهینامه DRM L1 است و پخش جریانی Full HD روی Netflix، Prime Videos و سایر برنامه‌های مرتبط کار می‌کند. پخش جریانی HDR فقط در YouTube کار می کرد. یک چیز خوب در مورد تلفن های سامسونگ این است که صفحه نمایش روشنایی را قفل می کند و هر زمان که سیگنال HDR دریافت می کند آن را به حداکثر می رساند و این امکان بهترین تجربه ممکن HDR را فراهم می کند.
سامسونگ ادعا می کند حداکثر روشنایی 800 نیت دارد و صفحه نمایش زیر نور مستقیم خورشید به راحتی خوانا بود.

بررسی Samsung Galaxy A52: عملکرد و نرم افزار

در هند، گلکسی A52 از چیپست هشت هسته‌ای Qualcomm Snapdragon 720G استفاده می‌کند که به خصوص در قیمت داده شده کمی طولانی به نظر می‌رسد. این هنوز یک چیپست قدرتمند است که می تواند تجربه ای روان را با OneUI 3.1 ایجاد کند.
در مورد بازی و استفاده سخت، گلکسی A52 مطمئناً جوراب شما را از بین نخواهد برد.
با تنظیم صفحه نمایش روی 90 هرتز، Call of Duty موبایل به طور پیش فرض روی High-High تنظیم شد، اما عملکرد واقعاً فراتر از گرافیک متوسط و نرخ فریم پایین نبود. با شماره گیری صفحه نمایش تا 60 هرتز (صافی استاندارد)، عملکرد به طور قابل توجهی بهبود یافت و بازی در تنظیمات پیش فرض High-High قابل بازی بود.
در مقایسه، Samsung Galaxy M51 و Galaxy F62 باید انتخاب های بهتری برای مصرف کنندگان بازی محور باشند. برای بقیه، اسنپدراگون 720G در گلکسی A52 کافی است.
واحد بررسی ما دارای 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی است و عملکرد بنچمارک نسبت به Realme 8 Pro مجهز به اسنپدراگون 720G که اخیراً بررسی کردیم، بسیار پایین‌تر بود.
امتیاز بنچمارک گلکسی A52 سامسونگ
     PC Mark Work 2.0 – 8282
     PC Mark Work Writing 2.0 – 7306
     Geekbench تک هسته ای – 524
     Geekbench چند هسته ای – 1602
     3D Mark Wild Life – 1031
     3D Mark Sling Shot Extreme OpenGL ES 3.1 – 2581
     خواندن تصادفی Androbench - 126.21 مگابایت بر ثانیه
     نوشتن تصادفی Androbench – 110.9 مگابایت بر ثانیه

اتصال بسیار محکم است. کیفیت تماس در طول دوره بررسی ما عالی بود و گزینه‌هایی مانند Dual 4G VoLTE و VoWiFi پشتیبانی می‌شوند.

با آمدن به نرم افزار، OneUI 3.1 مانند همیشه خوش سلیقه و بسیار شهودی است. سامسونگ در میان معدود برندهایی است که از ضبط تماس خودکار پشتیبانی می‌کند و موارد اضافی دیگری مانند Samsung Pay (NFC) و امنیت Knox وجود دارد که باید منتظر آنها باشیم. برنامه‌های شخص ثالث را می‌توان حذف نصب کرد، صفحه اصلی (-1) Google Feed است، و سامسونگ به‌روزرسانی نسخه اندروید را برای سه سال تضمین می‌کند!

بررسی Samsung Galaxy A52: باتری و صدا

باتری 4500 میلی آمپر ساعتی با تنظیم صفحه نمایش روی 90 هرتز می تواند به راحتی از آستانه 1 روز عبور کند. در روزهای استفاده سنگین خاص، این احتمال وجود دارد که تا اواخر عصر باتری را خالی کنید یا مجبور شوید به شارژ در اواسط روز متوسل شوید.

می‌توانید با یک آداپتور USB PD 25 واتی سرعت شارژ سریع داشته باشید، اما متأسفانه، سامسونگ آن را در جعبه قرار نمی‌دهد. شارژر سریع تطبیقی 15 واتی فقط نسبتاً سریع است.

ما یک شارژر 25 واتی USB PD داشتیم و تقریباً 1 ساعت و 30 دقیقه برای شارژ کامل طول کشید. شارژر 15 واتی همراه کمی کمتر از 2 ساعت و 15 دقیقه ساعت کار کرد.

این یکی دارای بلندگوهای استریو است و حتی اگر دو کانال به خوبی متعادل نیستند، هنگام تماشای محتوای چند رسانه ای تفاوت ایجاد می کند - این مهم است. همچنین Dolby Atmos با از پیش تنظیم های مختلف وجود دارد که تفاوت اسمی ایجاد می کند. هنگام پخش بی سیم صدا با مشکلی مواجه نشدیم.

بررسی Samsung Galaxy A52: کیفیت دوربین

سنسور اصلی با وضوح 64 مگاپیکسل اکنون از OIS پشتیبانی می کند و این به بهبودهای قابل توجهی در عکاسی در نور کم کمک می کند. سایر عناصر چهارگانه مشابه سایر گوشی های میان رده سامسونگ مانند گلکسی F62 هستند. یک دوربین 12 مگاپیکسلی با زاویه دید عریض، دوربین 5 مگاپیکسلی پرتره و یک دوربین عکاسی ماکرو 5 مگاپیکسلی وجود دارد. همچنین یک دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی در جلو قرار دارد.

در نور روز مناسب، دوربین عملکرد بسیار خوبی دارد. رنگ ها به خوبی منقبض هستند، بافت به طور صادقانه بازتولید می شود و جزئیات کاملاً مناسب هستند. HDR و بهینه ساز صحنه بهتر است فعال باشند. هنگام مقایسه کنار هم، متوجه شدیم که جزئیات در تلفن های دوربین 108 مگاپیکسلی بهتر است، اما این قابل انتظار بود.

دوربین تله فوتو اختصاصی برای گلکسی A72 در نظر گرفته شده است، اما عکس های زوم دیجیتال 2X هنوز بسیار قابل استفاده هستند.

دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با زاویه دید عریض مطمئناً عملکرد بهتری نسبت به سایر دوربین‌های با زاویه دید عریض که در گوشی‌های میان‌رده داریم، دارد. البته، سامسونگ برای حفظ سازگاری با snapper اصلی تلاش بیشتری نمی کند.

در نور کم، گلکسی A52 از OIS و الگوریتم‌های پردازش تصویر ماهرانه سامسونگ بهره می‌برد. صحنه های تاریک هنوز نویز قابل توجهی دارند، اما این به نوعی صحنه را طبیعی تر می کند. حالت شب خوب کار می کند، اما در صحنه های چالش برانگیز لنگ می زند.

عملکرد دوربین ماکرو بهتر از رقبا بود. در مورد حالت پرتره نمی توان همین را گفت. این بدان معنا نیست که عکس‌های پرتره کم هستند، اما فقط تشخیص بهتر لبه‌ها را در گوشی‌هایی مانند Redmi Note 10 و Realme 8 Pro مشاهده کرده‌ایم.

دوربین جلو، سلفی‌های خوبی را بدون زیاده‌روی در زیبایی می‌گیرد. همچنین یک حالت سرگرم کننده وجود دارد که به شما امکان می دهد با برخی از فیلترهای اسنپ چت بازی کنید و gentlt از شما می خواهد که برنامه Snapchat را دانلود کنید تا بیشتر امتحان کنید.

بررسی سامسونگ گلکسی A52: آیا باید آن را بخرید؟

سامسونگ گلکسی A52 شگفت‌انگیز به نظر می‌رسد، دارای صفحه نمایش HRR AMOLED و نرم‌افزار فوق‌العاده با تضمین 3 سال به‌روزرسانی - همه اینها آن را برای قیمت اولیه INR 26,490 در بازارهای آنلاین و آفلاین، ارزش پیشنهادی فوق‌العاده‌ای دارد.

با این قیمت می توانید تراشه های بهتری نسبت به Snpdaragon 720G کسب کنید. با این اوصاف، عملکرد می تواند برای کاربران معمولی و متوسط و همچنین برای بازی ها به خوبی حفظ شود، به شرط اینکه نمایشگر روی 60 هرتز تنظیم شود. عملکرد دوربین با بهترین گزینه های موجود در بودجه مطابقت دارد.

بنابراین، به طور کلی، می‌توان گفت که گلکسی A52 گوشی‌ای است که می‌تواند از بقیه جدا باشد و قیمت آن را توجیه کند. ارزش منحصر به فردی وجود دارد که باید برای دسته های مختلف کاربران جذاب باشد.

مزایا

  • طراحی زیبا با رتبه IP
  • صفحه نمایش AMOLED 90 هرتزی با کیفیت خوب
  • عملکرد مناسب دوربین و OIS
  • آخرین نرم افزار با اطمینان از سه نسخه به روز رسانی
  • بلندگوهای استریو
  • جک صدا و اسلات کارت

معایب

  • فقط شارژر 15 واتی در جعبه موجود است
  • چیپست می توانست بهتر باشد
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • مطالب
    آمار سایت
  • کل مطالب : 98
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 33
  • آی پی دیروز : 12
  • بازدید امروز : 215
  • باردید دیروز : 14
  • گوگل امروز : 4
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 363
  • بازدید ماه : 1,302
  • بازدید سال : 13,388
  • بازدید کلی : 64,181