loading...

دیجی پلاس

پاوربانک ها راه نجات بسیاری از ما هستند که اغلب در جاده ها هستند. این دستگاه‌های مستطیلی، زمانی که باتری گوشی‌های هوشمند ما تمام می‌شود، انرژی مورد نیاز را تامین می‌کنند. علاوه بر

bs1 بازدید : 111 شنبه 28 آبان 1401 زمان : 15:15 نظرات (0)

پاوربانک ها راه نجات بسیاری از ما هستند که اغلب در جاده ها هستند. این دستگاه‌های مستطیلی، زمانی که باتری گوشی‌های هوشمند ما تمام می‌شود، انرژی مورد نیاز را تامین می‌کنند. علاوه بر این، آنها شما را از تقلا برای یافتن یک آداپتور دیواری و یک پریز برق نجات می دهند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که آن را وصل کنید، و تمام. با این حال، یکی از مهم ترین مواردی که هنگام خرید پاوربانک قابل حمل باید بررسی شود، اندازه و وزن آن است.

اگر از پاوربانک کم استفاده می کنید، نمی خواهید یک آجر بزرگ را به اطراف بچسبانید. و برعکس آن نیز صادق است. اگر اغلب در جاده هستید، یک پاور بانک کوچک هیچ فایده ای ندارد. بنابراین، شما باید اندازه مناسب پاوربانک را انتخاب کنید. علاوه بر این، شما همچنین باید تعداد دستگاه های مورد نیاز برای شارژ و سرعت شارژ را محاسبه کنید.

بنابراین، اگر قصد خرید یک پاوربانک برای تبلت یا گوشی هوشمند خود را دارید، این راهنما به شما کمک می کند تا پاور بانک اندازه مناسب خود را انتخاب کنید. بیا شروع کنیم.

بیشتر بخوانید: بهترین پاور بانک های شیائومی

1. تعداد دستگاه ها

اول از همه، قصد دارید روزانه چند دستگاه را در پاوربانک خود شارژ کنید؟ آیا این فقط گوشی هوشمند شماست؟ یا آیا قصد دارید سوخت هدفون و تبلت خود را تامین کنید؟

اگر قصد دارید هدفون/گوشی بی سیم یا ساعت خود را سوخت گیری کنید، در گاوصندوق هستید. این به این دلیل است که این دستگاه‌ها در مقایسه با سایر دستگاه‌های پر انرژی مانند تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها، انرژی ذخیره‌شده زیادی را نمی‌خورند (بله، برخی از لپ‌تاپ‌ها از طریق پاوربانک شارژ می‌شوند و بالعکس).

به عنوان مثال، هدفون های بی سیم مانند Apple AirPods Pro دارای باتری 45.4 میلی آمپر ساعتی هستند. و ساعت‌های هوشمندی مانند Samsung Galaxy Watch 4 دارای باتری 361 میلی‌آمپر ساعتی در مقایسه با باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی Galaxy S21 Ultra هستند.

نکته اصلی این است که تعداد دستگاه ها و نوع دستگاه ها نیز نقش تعیین کننده ای در خرید پاوربانک مناسب دارند.

بیشتر بخوانید: علت چشمک زدن چراغ پاور بانک

2. ظرفیت باتری دستگاه اصلی شما

حالا به مهمترین بخش میرسیم – ظرفیت باتری پاوربانک شما چقدر باید باشد؟ همانطور که قبلا ذکر شد، ریاضی ساده است. یک پاوربانک کوچک باید برای تامین یک دور و نیمی از چرخه شارژ گوشی در یک روز خوب کافی باشد. وقتی می گوییم کوچک، منظور ما از پاوربانک 4500 تا 5000 میلی آمپر ساعت است. اینها دستگاه های کوچکی هستند و باید به اندازه کافی خوب باشند تا یک گوشی هوشمند ارزان قیمت را به طور کامل شارژ کنند.

به عنوان مثال، اگر Google Pixel 4a دارید، شارژر قابل حمل مینی 5000 میلی آمپر ساعتی Miady باید به عنوان یک نسخه پشتیبان عمل کند.

با این حال، اگر گوشی هوشمندی با باتری بزرگ دارید، طبیعی است که باید یک پاوربانک سنگین انتخاب کنید. با این حال، خرید یک پاوربانک 5000 میلی آمپر ساعتی برای شارژ یک گوشی هوشمند 5000 میلی آمپر ساعتی ساده نیست. زندگی باید به همین سادگی باشد، نه؟

شما باید نسبت تبدیل را در نظر بگیرید. زمانی که صحبت از گوشی های هوشمند می شود، توان 5 ولت محاسبه می شود.

اما در مورد پاوربانک ها، توان 3.7 ولت محاسبه می شود. این به این دلیل است که آنها سلول های باتری لیتیوم یون (لیتیوم یون) را حمل می کنند. و طبیعتاً این تفاوت باعث کاهش چرخه شارژ می شود.

خوشبختانه، یک راه آسان برای محاسبه توان واقعی هر دستگاه بر اساس ظرفیت آن وجود دارد.

در اینجا، اجازه دهید پاوربانک 5000 میلی آمپر ساعتی را مثال بزنیم.

کل انرژی پاوربانک 5000 میلی آمپر در 3.7 ولت = 18500 مگاوات ساعت است.

با تبدیل مجدد به 5 ولت، ظرفیت 18500 مگاوات ساعت / 5 ولت = 3700 میلی آمپر ساعت است.

از این رو، یک پاوربانک 5000 میلی آمپر ساعتی می تواند حدود 3700 میلی آمپر ساعت انرژی تولید کند. بنابراین، شما باید بر اساس آن تصمیم بگیرید.

اگر می خواهید یک گوشی 5000 میلی آمپر ساعتی را از طریق پاوربانک به طور کامل شارژ کنید، باید گوشی ای بخرید که بیش از این مقدار توان دارد. در عین حال، باید موارد دیگری مانند تعداد شارژهایی که می تواند نگه دارد را در نظر بگیرید.

به عنوان مثال، اگر می خواهید Moto G100 خود را چندین بار شارژ کنید، می توانید یک بک آپ 20000 میلی آمپر ساعتی مانند Anker PowerCore در نظر بگیرید. برای درک این موضوع، یک 20000 میلی آمپر ساعتی می تواند Moto G100 یا iPhone 13 Pro را بیش از چهار بار شارژ کند.

یکی از معایب اصلی پاوربانک های پرقدرت وزن آن است. وزن آنها یک تن است (نه به معنای واقعی کلمه) و حمل آنها کمی دشوار است. جدا از این، آنها نیز گران هستند. اما در عین حال، آنها به شما این امکان را می دهند که بدون شکار پریز برق، گوشی خود را آب کنید.

بیشتر بخوانید: پاوربانک چگونه کار می کند؟

3. اندازه و وزن

همانطور که قبلا ذکر شد، وزن یک پاوربانک سنگین به طور قابل توجهی بیشتر از همتایان سایز متوسط ​​آن است. علاوه بر این، آنها به طور قابل توجهی بزرگتر هستند زیرا آنها سخت افزاری را برای ذخیره انرژی لازم حمل می کنند.

این دو محدودیت اصلی یک پاوربانک سنگین هستند، به خصوص اگر می خواهید در هنگام مسافرت یا جاده از آن استفاده کنید. بله، آنها بسیار بزرگ هستند. اما در پایان روز، آنها آنقدر بزرگ نیستند که قابل حمل نباشند.

بعلاوه، شارژ کامل پاوربانک های سنگین زمان زیادی طول می کشد. و بسته به شرایط شما، می تواند یک شکست باشد.

4. شارژ سریع

حتی اگر پاوربانک بزرگتر و سنگین تری را انتخاب کنید، باید قابلیت شارژ سریع را بررسی کنید. به هر حال، شما نمی خواهید گوشی هوشمندتان در پایان ساعت ها به پاوربانک چسبیده باشد. برخی از پاوربانک‌ها مانند Romoss SW30PS+ از USB-C Power Delivery پشتیبانی می‌کنند. برخی از آنها از Quick Charge 3.0 پشتیبانی می کنند. اینها تضمین می کنند که تلفن سازگار شما می تواند سریع و سریع شارژ شود.

این تضمین می کند که تلفن هایی مانند آیفون با 18 وات شارژ می شوند در حالی که برخی از پرچمداران سامسونگ حدود 25 وات شارژ می شوند.

اما در پایان روز، این شما هستید که تصمیم می گیرید که آیا منطقی است که هر بار که از خانه بیرون می روید یک پاوربانک بزرگ همراه خود داشته باشید. برعکس، گرفتن یک آداپتور دیواری کارآمد و یک کابل شارژ، حرکت بسیار هوشمندانه‌تری است. آداپتورهای دیواری مانند شارژرهای دیواری Baseus می توانند تا 65 وات را تامین کنند و به اندازه کافی برای آبرسانی به تلفن و تبلت شما خوب هستند.

اگر آداپتورهای دیواری مورد استفاده شما نیستند، می‌توانید شارژر ماشینی با قدرت مشابه انتخاب کنید تا عضله لازم برای آب کردن گوشی هوشمندتان را فراهم کند. آداپتورهای خودرو توسط Nekteck USB-C Car Charger در شارژ سریع گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها بسیار کارآمد هستند.

همه باید یک پاور بانک داشته باشند. آنها سفر و گردش شما را آسان می کنند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که آنها را به دستگاه وصل کنید و اجازه دهید سلول های داخل جادوی خود را ببافند. مطمئناً حمل پاوربانک سنگین آسان ترین کار نیست. اما اگر زیاد سفر می کنید، خرید یک پاوربانک 15000 میلی آمپر ساعتی یا 20000 میلی آمپری منطقی است. با استفاده از آن، می‌توانید سوخت تلفن خود و موارد دیگر را تامین کنید. تا زمانی که به یاد داشته باشید قبل از اینکه به رختخواب بروید، دستگاه را شارژ کنید، در امان خواهید بود.

با این حال، اگر به ندرت از پاوربانک استفاده می کنید و فقط برای مواقع اضطراری می خواهید، باید یکی از پاوربانک های کوچک مانند شارژر قابل حمل INIU را تهیه کنید. آنها مقرون به صرفه هستند و به راحتی می توان آنها را روی کیف و جیب حمل کرد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • مطالب
    آمار سایت
  • کل مطالب : 98
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 31
  • آی پی دیروز : 12
  • بازدید امروز : 208
  • باردید دیروز : 14
  • گوگل امروز : 4
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 356
  • بازدید ماه : 1,295
  • بازدید سال : 13,381
  • بازدید کلی : 64,174